KÉT KERÉK, ÖT CSATORNA II.
Az előző, magnetométeres mérésről szóló bejegyzésemet annál az idilli képnél hagytam abba, amikor a mérésünk és az ásatás adatai szépen összeilleszthetőek, és mindenki elégedetten dől hátra. Most azonban az a rész jön, amikor nem ez a helyzet, és mindenki ráncolja a...
KÉT KERÉK, ÖT CSATORNA I.
Az első többcsatornás magnetométerünkre jól emlékszem, ahogy kollégáim mindegyike is. A németországi Bad Saarowban készített, ötcsatornás SENSYS DLM típusú műszer volt, de mi csak Ezredes Úrnak neveztük. A nevet, és az ezzel járó rangot az első méréssel megtett 1000...
MÁNY – ÖRSPUSZTA
A számtalan régészeti jelenség közül, amelyet találhatunk a tájban, számomra a középkori templomok a legizgalmasabbak. Az egykori középkori falvak legjelentősebb épületei főként Magyarország középső területein a legtöbb esetben annyira elpusztultak, hogy nyomuk sem...
TALAJELLENÁLLÁSMÉRŐ MŰSZER – ELSŐ BOTLADOZÁSOK
A múlt héten megérkezett - majdnem egy éves közbeszerzési folyamat végére - a legújabb, régen várt mérőműszerünk, egy MSP25 talajellenállás-mérő műszer, amelyet a GEOSCAN Research Ltd. gyárt Bradfordban. Bradford a régészeti geofizika egyik legjelentősebb szülővárosa,...
BEKÖSZÖNTŐ
Azt hiszem, hogy jó munkának azt tekinthetjük, amelyeket áldani és átkozni is tudunk egyszerre, mert jelentős kihívásokkal járnak, de jelentős eredményekkel is kecsegtetnek. Mivel a feladataink egy jó része ilyen, már régóta gondolok arra, hogy néhány epizódját...