KÉT KERÉK, ÖT CSATORNA II.

KÉT KERÉK, ÖT CSATORNA II.

Az előző, magnetométeres mérésről szóló bejegyzésemet annál az idilli képnél hagytam abba, amikor a mérésünk és az ásatás adatai szépen összeilleszthetőek, és mindenki elégedetten dől hátra. Most azonban az a rész jön, amikor nem ez a helyzet, és mindenki ráncolja a...

bővebben
KÉT KERÉK, ÖT CSATORNA I.

KÉT KERÉK, ÖT CSATORNA I.

Az első többcsatornás magnetométerünkre jól emlékszem, ahogy kollégáim mindegyike is.  A németországi Bad Saarowban készített, ötcsatornás SENSYS DLM típusú műszer volt, de mi csak Ezredes Úrnak neveztük. A nevet, és az ezzel járó rangot az első méréssel megtett 1000...

bővebben
MÁNY – ÖRSPUSZTA

MÁNY – ÖRSPUSZTA

A számtalan régészeti jelenség közül, amelyet találhatunk a tájban, számomra a középkori templomok a legizgalmasabbak. Az egykori középkori falvak legjelentősebb épületei főként Magyarország középső területein a legtöbb esetben annyira elpusztultak, hogy nyomuk sem...

bővebben
TALAJELLENÁLLÁSMÉRŐ MŰSZER – ELSŐ BOTLADOZÁSOK

TALAJELLENÁLLÁSMÉRŐ MŰSZER – ELSŐ BOTLADOZÁSOK

A múlt héten megérkezett - majdnem egy éves közbeszerzési folyamat végére - a legújabb, régen várt mérőműszerünk, egy MSP25 talajellenállás-mérő műszer, amelyet a GEOSCAN Research Ltd. gyárt Bradfordban. Bradford a régészeti geofizika egyik legjelentősebb szülővárosa,...

bővebben
BEKÖSZÖNTŐ

BEKÖSZÖNTŐ

Azt hiszem, hogy jó munkának azt tekinthetjük, amelyeket áldani és átkozni is tudunk egyszerre, mert jelentős kihívásokkal járnak, de jelentős eredményekkel is kecsegtetnek. Mivel a feladataink egy jó része ilyen, már régóta gondolok arra, hogy néhány epizódját...

bővebben